S ženou, která nevaří, s tou se dobře nedaří

Láska prochází žaludkem. Nesouhlasíte? Já ano. Jídlo a pití, to nejsou jenom základní lidské potřeby, to je i péče, kterou druhému můžeme poskytnout. Muž, kterému jeho milenka uvaří jídlo, s láskou vybere přísady, a přemýšlí nad tím, co má rád, s takovou milenkou je muž raději než jenom s ženou, která ho sice uspokojí tělesně, ale ne duševně. Duše totiž souvisí s jídlem. Duše je nakrmena, víme li, že milenka pečuje. Pečující a ošetřující, taková je feminí žena.

Když si představím dvě ženy, jedna, která vaří a dokáže si užít jídla, je požitkářka, vím, že kuchyň není jediné místo, kde něco dělá s požitkem. Vychutnat si jídlo je důležité, život je příliš krátky na to, abysme jedli blafy ze závodní kuchyně nebo zmraženou pizzu.

Druhá žena, která nevaří a říká, nebudu  vařit a nesnaž se mě změnit, s takovou ani nemám zájem  být. Ne proto že jsem šovinista, ale protože myslím dopředu. A pokud myslím na vážný vztah, nejsem už nejmladší a vím, jak rodina funguje. Je rozdíl mezi Nebudu ti vyvařovat a nebudu ti vařit.

Jsou li ve vztahu děti, žena, která nevaří a tím pádem se nezajímá o to, co děti jedí, nepečuje, taková žena není pravá žena, pravá matka, taková je matka sice biologická, ale ne mateřská. Když máme děti, už to není já a ona, on a já, nebo jenom já. Já se dostává do pozadí a do popředí je dítě, kvůli kterému musíme být lepší a více pečující. A matka by měla mít přehled o tom, co dítě jí, jak jí a vařit mu. Žena, která nevaří, není mateřská, to je jenom chodící atrapa ženy. Proto když myslím na partnerku na život, nechci někoho, kdo říká Já to neumím, já tohle nedělám. Znám takové, které něco umějí, ale raději prohlásí, tohle já dělat neumím, a tak si myslí, jak chytře se vyvlékly z něčeho. Takových žen si nemohu vážit. Víc si vážím takových, které přiznají, co umějí, nebojí se to dělat a nemají žádné mindráky z toho, že tohle budou muset dělat pořád a tak. Pořádný chlap ocení pořádnou ženskou a pomůže jí. To že něco umím, neznamená, že to budu muset dělat pořád. A s vařením to platí také. A tak opakuji. S ženou, která nevaří, s tou se dobře nedaří.

 

 

Autor: Jan Schneider | pátek 2.7.2010 11:00 | karma článku: 22,58 | přečteno: 3407x