Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ten co vypálilil Atlantu

9. 7. 2010 7:14
hmm

já jsem třeba čistokrevnej půlmaďar;-D

0 0
možnosti

Šnajdr

9. 7. 2010 22:07
Re: hmm

;-D

0 0
možnosti

wiki5.5

9. 7. 2010 4:39
rozhodne

to neni o zachovani maleho naroda, protoze v cizine za 2 - 3 generace stejne asimilujete, ale je to proste o navycich a jistemu "kulturnimu pohodli"

0 0
možnosti

Šnajdr

9. 7. 2010 22:08
Re: rozhodne

Já měl spíš na mysli lidi v Česku, než v cizině-

0 0
možnosti

motylek_02

9. 7. 2010 3:49
rekla bych

ze je to obecne takhle: zena se vice prizbusobi muzi a prostredi. Chlapi jsou obecne vetsi konzervy (i kdyz zobecnuju nerada). Nevim, jestli jsem to vyjadrila presne, ale prijde mi, ze napr. v Indii je to to same. Videla jsem vice Indek provdanych za Neinda, nez Indu za Neindku.

0 0
možnosti

wiki5.5

9. 7. 2010 4:40
Re: rekla bych

rikam vam, kazdy zobecnuje a je to proste nekdy nutne ;-)

0 0
možnosti

chudacek.blog.idnes.cz

8. 7. 2010 23:14
Máte v článku asi vážnou chybu

Píšete: "Statisticky se provdalo mezi lety 1995 - 2008 do české kotliny 24 354 cizinek ... Oproti tomu cizinci, kteří si vzali za ženu Češku jsou ve větším počtu - 37 690."

V nadpise statistiky, kterou používáte a na kterou odkazujete, však výslovně stojí:

"Sňatky cizinců v ČR podle vybraných státních občanství - vývoj v letech 1995-2008".

Chápu to tedy tak, že jde o sňatky uzavřené na území ČR. Pokud si však Čech vzal např. angličanku v Anglii, tak to v této statistice není zahrnuto. Vzhledem k tomu, že sňatek se většinou koná v zemi bydliště nevěsty (nebo v zemi, kde manželé pak chtějí bydlet), tak je dobře možné, že toto zkresluje poměr svateb Čechů resp. Češek s cinci resp. cizinkami.

0 0
možnosti

chudacek.blog.idnes.cz

8. 7. 2010 23:18
Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Přesto by mne nepřekvapilo, kdyby skutečně platilo, že Češi se nežení s cizinkami tak často jako Češky s cizinci . Z použité statistiky to však nevyplývá.

Omlouvám se za šťourání se do celkem zajímavého články s ještě zajímavější diskusí.

0 0
možnosti

IBM R.I.P.

8. 7. 2010 21:36
Nehledejte v tom žádné složitosti

Polopaticky je to vysvětleno v Básnících (scéna s krojem, Mirečkem a Vendulkou) :-)

0 0
možnosti

Šnajdr

8. 7. 2010 21:38
Re: Nehledejte v tom žádné složitosti

tak to abych si je sehnal a pustil znovu. Já už zapoměl, přiznám se. Já si pamatuju hlavně Vendulku utěšitelku a prsenku ;-D

0 0
možnosti

Kvintana.

8. 7. 2010 21:29
vsude jsou ty zenske stejny

ja prosel spoustu krajin, vyzkousel jsem manzelstvi s Ceskou (no, byla z Moravy, abych nekecal), pak i s Thajkou a Indkou a nemuzu rict, ze by byl problem v muzich. spise zenske nevedi, co chteji a tak exoticky zkouseji. nejvic se mi libily prave ty zensky z Vychodu, umely se o muze postarat, zabavit jej, stale usmev na tvari, pripadal jsem si jako kral. ale ... leze to pak krkem, clovek je asi nastaven tak, ze chce mit vedle sebe nekoho, kdo bude partnerem, ne otrokem. tak jsem se na ne vykaslal. no a zase v cechach jsem mel jednu ambiciozni pravnicku, jmenovala se tusim Katka, chtela byt partnerem ve firme, namyslena, sice hezka tvaricka, ale traumat v hlave jak nas....o. tvarila se jako bohyne a zkusena, ale kdyz k tomu melo dojit, tak zlyhala jako svice. no jo, clovek si nevybere.

0 0
možnosti

Šnajdr

8. 7. 2010 21:38
Re: vsude jsou ty zenske stejny

To máte teda bohatý zkušenosti, takže asi už víte svoje. Já myslím, že se vybrat dá, ale musí se dlouho hledat. Já jsem chodil s pár Američankama, jednou Slovenkou. Taky jedna Američanka, kariérou posedlá. V podstatě jenom mluvila o svojí práci a sobě. To člověka pak omrzí Sice byla hezká,ale pořád to dávala najevo, že si vědoma, jaká je kočka a pořád mi vykládala, jak se muži otáčejí a že  mám být rád, že je právě se mnou..... A víte, kolik je právníků v USA? Až moc.

Ono asi všechno má svůj čas a já pevně věřím, že pro každýho existuje někde ta pravá.:-)

0 0
možnosti

vit.kucik

8. 7. 2010 20:47
Počkejte, to příjde...

... prakticky ve všech bohatých zemích EU si část mužů hledá ženu mezi cizinkami z chudších států. Např. v Itálii je boom holek z východní Evropy (Rumunsko, Ukraina) a Latinské Ameriky (Brazílie, CostaRica). Jsou za tím sociologicko-psychologické důvody (emancipace žen, špatná adaptabilita oné části mužů, iluze, apod.).

Ze svého krajanského okolí znám samé Češky-ženy, široko daleko jsem jedinný muž...:)) Většina, co znám, sem přišla v 90tých letech, kdy se naše země transformovala a západní život měl atraktivní punc. 

Není důvod si myslet, že v Čechách nebude situace stejná. Jen co kapku zestárne generace dnešních "singles"  a vydělá kapku víc peněz, zjistí, že emancipované Češky o ně nestojí a podlehnou iluzi o "nezkažených" chudších dívkách někde venku, které jim budou hrát roli "hodné ženy", jak si ji pamatují od své matky... :))

0 0
možnosti

Šnajdr

8. 7. 2010 21:13
Re: Počkejte, to příjde...

Tak nějak mám strach, že díte pravdu ;-D

0 0
možnosti

isabell

8. 7. 2010 20:17
a nebo...

Nebo je to jen tím, že ženský jsou prostě přizpůsobivější, než chlapi- alespoň, co se stěhování a vůbec změn v jejich životě týče ;o)

 Každopádně jste mě ale tématem zaujal, zkusím to nadhodit mezi kamarády, co oni na to- jsme obrovská směska národností, ať už díky rodičům, nebo i vlastním vztahům.

 Např. můj děda Ital, potkal bábu Maďarku v Chorvatsku na dovolené, chvíli si dopisovali a mezi tím se rodiče báby přestěhovali kvůli cukrovaru, kde praděd pracoval, do Česka. Děda Ital moc nelenil a přistěhoval se za nimi do Čech. Měli dvě dcery, jednu exoticky snědou, druhou seversky blond. Exotka si našla chlápka z Budějic na basketbalovém zápase (byla a je vysoká), blondýna si našla na nějaké tancovačce Němce. Obě měly zase dvě dcery a opět black&white... Já, exotická po matičce, mám manžela Maďara- taky z basketu, blond ségra rodilého Pražáka, tmavá sestřenka našla na VŠ Holanďana a její sestra Australana... A většina seznámení se odehrála v tý naší úrodný kotlině .... ;o))

0 0
možnosti

Šnajdr

8. 7. 2010 20:19
Re: a nebo...

Fíha, tak to je teda rodina jak řemen:-) Asi na tom něco je, že ženské se přizpůsobí jinak než chlapi. Beru na vědomí.

0 0
možnosti

IfčaX

8. 7. 2010 20:15
Jen jestli je to ten správný úhel pohledu

Může to být tak, že muži jsou holt ti odpovědnější, co jim tak moc leží na srdci zachování národa...

Nebo je to prostě tak, že zatímco o české ženy je i v cizině zájem,  o české muže ne... ;-D

0 0
možnosti

Šnajdr

8. 7. 2010 20:16
Re: Jen jestli je to ten správný úhel pohledu

Tak to je taky názor. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

iluminat

8. 7. 2010 20:11
aby cesky narod nevyhynul?

tak proc sakra skoro nerodi???

0 0
možnosti

Šnajdr

8. 7. 2010 20:12
Re: aby cesky narod nevyhynul?

já měl pocit, že se celkem rodí. A závěr článku berte s rezervou.;-D

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS