Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ten co vypálilil Atlantu

hmm

já jsem třeba čistokrevnej půlmaďar;-D

0/0
9.7.2010 7:14

Šnajdr

Re: hmm

;-D

0/0
9.7.2010 22:07

wiki5.5

rozhodne

to neni o zachovani maleho naroda, protoze v cizine za 2 - 3 generace stejne asimilujete, ale je to proste o navycich a jistemu "kulturnimu pohodli"

0/0
9.7.2010 4:39

Šnajdr

Re: rozhodne

Já měl spíš na mysli lidi v Česku, než v cizině-

0/0
9.7.2010 22:08

motylek_02

rekla bych

ze je to obecne takhle: zena se vice prizbusobi muzi a prostredi. Chlapi jsou obecne vetsi konzervy (i kdyz zobecnuju nerada). Nevim, jestli jsem to vyjadrila presne, ale prijde mi, ze napr. v Indii je to to same. Videla jsem vice Indek provdanych za Neinda, nez Indu za Neindku.

0/0
9.7.2010 3:49

wiki5.5

Re: rekla bych

rikam vam, kazdy zobecnuje a je to proste nekdy nutne ;-)

0/0
9.7.2010 4:40

motylek_02

Re: rekla bych

;-) ale jo. mate pravdu. ja to moc rada nemam, nekdy to situaci nevystihuje. ale nekdy ano. on ten Ind co si vzal Neindku je velice prizpusobivy a doma je generalem jeho zena.

0/0
9.7.2010 6:35

chudacek.blog.idnes.cz

Máte v článku asi vážnou chybu

Píšete: "Statisticky se provdalo mezi lety 1995 - 2008 do české kotliny 24 354 cizinek ... Oproti tomu cizinci, kteří si vzali za ženu Češku jsou ve větším počtu - 37 690."

V nadpise statistiky, kterou používáte a na kterou odkazujete, však výslovně stojí:

"Sňatky cizinců v ČR podle vybraných státních občanství - vývoj v letech 1995-2008".

Chápu to tedy tak, že jde o sňatky uzavřené na území ČR. Pokud si však Čech vzal např. angličanku v Anglii, tak to v této statistice není zahrnuto. Vzhledem k tomu, že sňatek se většinou koná v zemi bydliště nevěsty (nebo v zemi, kde manželé pak chtějí bydlet), tak je dobře možné, že toto zkresluje poměr svateb Čechů resp. Češek s cinci resp. cizinkami.

0/0
8.7.2010 23:14

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Přesto by mne nepřekvapilo, kdyby skutečně platilo, že Češi se nežení s cizinkami tak často jako Češky s cizinci . Z použité statistiky to však nevyplývá.

Omlouvám se za šťourání se do celkem zajímavého články s ještě zajímavější diskusí.

0/0
8.7.2010 23:18

Šnajdr

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

tak teď si nejsem jistý, ale povídal jsem si s jednou paní u nás z českého konzulátu a ona říkala, že každý sňatek uzavřený v cizině se pak musí registrovat v České rep. Jinak prý neplatí. Takže jsem si myslel, že statistika by zahrnovala i ty ženy, které se provdaly v cizině. Budu se na to muset zeptat, děkuji vám za připomínku. Vůbec se neomlouvejte, jsem rád, když někdo poukáže na moje případné chyby.

0/0
8.7.2010 23:28

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

OK. Jde však ale hlavně o muže, kteří se ožení v cizině. Těch je možná více než žen, které se provdají v cizině.

S tou povinnou registrací je to asi pravda, ale asi jde jen o to, zda pak sňatek je platný dle ČR a v ČR. V jiné zemi může být platný i bez registrace v ČR. Hlavní však je, zda tyto registrace v ČR se do uvedené statistiky započítavají, na což se chcete ještě zeptat.

Navíc, Čech, který dlouho žije v jiné zemi a získá její státní občanství a přijde tím o české občanství, třeba proto, že jisté země vylučují dvojí občanství, už pak formálně vzato není Čech. Když si pak vezme občanku své nové vlasti, tak v ČR sňatek neregistruje.

Se statistikami Čechů - ve smyslu narozených jako Čech - v cizině to není tak jednoduché. Mnoho emigrantů, kteří získali nové státní občanství z evidence českých úřadů vypadlo. Pokud však termín Čech a Češka chápete dle současného státního občanství, tak mají asi české úřady poměrně dobrý přehled. 

0/0
9.7.2010 0:03

ta, která nejsem

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Znám spoustu Čechů i Češek, kteří uzavřeli sňatek v cizině, kde žijí, a nikoho ani nenapadne bojovat s českou byrokratickou hydrou, aby si sňatek registrovali v ČR. Proč by to probůh dělali?

0/0
9.7.2010 2:16

Wendolene+

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

No z me zkusenosti -  kdyz nemuzete mit dve obcanstvi a mate porad ceske, treba si musite nahlasit snatek, abyste mohla dostat cesky novy pas s novym prijmenim.

0/0
9.7.2010 2:23

Tuubeen

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Ovšem já mám spoustu známých, kteří to neřeší, a jedou na doklady "za svobodna"...

0/0
9.7.2010 11:30

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Souhlas, do roku 1989 to tak jistě bylo. Emigranti, kteří si nějak dodatečně nezlegalizovali pobyt, jistě neměli důvod si manželství v ČR registrovat. Ti, kteří přišli o nebo se nechali zbavit ČR občanství, pak již dále nebyli vedeni jako Češi.

Po roce 1989 je to jinak, jistě pro nové Čechy žijící v zahraničí, a ty Čechy a Češky,  kteří v zahraničí teď uzavírají sňatek. Přesto by mne nepřekvapilo, kdyby někteří, kteří uzavřou teď sňatek v cizině, kde žijí a chtějí nadále žít, si manželství v ČR neregistrovali. Muži sňatkem skoro nikde příjmení nemění a v některých zemích (např. NL také ne), jen mohou používat též - pochopitelně nepřechýlené - příjmení muže.

0/0
9.7.2010 7:58

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Oprava poslední věty:

Muži sňatkem skoro nikde příjmení nemění a v některých zemích (např. NL) ženy příjmení také nemění, jen mohou též používat - pochopitelně nepřechýlené - příjmení muže.

0/0
9.7.2010 8:48

proxima centauri

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

snatek uzavreny v cizine se musi nahlasit na zvlastni matrice v Brne (lze skrze zastupitelsky urad v cizine), a ta vam vyda cesky oddaci list. Jelikoz cesky byrokraticky siml je neuveritelny, nikdy nevite, kdy ho budete potrebovat. Zadat se o zapis nemusi ihned, muzete to udelat az s odstupem nekolika let. Take ho potrebujete pro zadost o pas ditete napr. (vzesleho ze snatku s cizincem) ;-)

0/0
9.7.2010 12:25

proxima centauri

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Taky me napada - v pripade rozvodu se muzete rozvadet podle naseho prava, je-li vas snatek nasimi urady uznany.  Nenahlaseny snatek se asi bude posuzovat podle pravidel zeme, v niz byl uzavren.

0/0
9.7.2010 12:28

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Napadla mě ještě jedna slabina použití uvedené statistiky a dělání z toho závěrů pro Čechy a Češky. Myslím si, že např. - a to celkem správně - původem Vietnamci s českým státní příslušenstvím jsou českým statistickým úřadem vedeni jako Češi. Když si pak vemou Vietnamku z Vietnamu, tak pak spadají pod Čechy, kteří si vzali cizinku. Stejně to pochopitelně platí pro Vietnamky, kteří si vemou Vietnamce z Vietnamu. Pokud však počet těchto Vietnamců a Vietnamek není stejný, tak to oslabuje dělání závěrů ze statistiky, jak je děláte vy.

Závěry totiž děláte (byť to nikde explicitně nezmiňujete) pro Čechy a Češky a též původem Čechy a Češky a to, kdo je i původem Čech a Češka, v té uvedené statistice není nijak zviditelněno.

0/0
9.7.2010 8:18

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Dle uvedené statistiky si 1.604 Čechů vzalo Vietnamku a 2.417 Češek si vzalo Vietnamce. Zde však není jasné, kolik těchto Čechů a Češek jsou původem Češi, kolik etničtí Vietnamci s českou státní příslušností a kolik z nich uzavřelo fingované manželství, aby "partner" mohl rychle získat českou státní příslušnost.

0/0
9.7.2010 8:41

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Další věc, která jistě ovlivňuje počet sňatků Čechů a Češek c cizinci a cizinkami je počet cizinců a cizinek žijících v ČR. Myslím si, že v ČR žije - alespoň ze západu - více cizinců než cizinek. Pokud to tak je, tak pak nepřekvapuje, že více Češek než Čechů se ožení s takovými cizinkami resp. cizinci, a toto tedy ovlivňuje uvedenou statistiku.

0/0
9.7.2010 8:28

Tuubeen

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Nemusí se registrovat, a platí i neregistrovaný, ale až do zapsání na brněnské cizinecké matrice je pro české úřady "neviditelný". (Nicméně, i s takto "neviditelným" sňatkem byste se v případě dalšího, třeba již českého, dopustila trestného činu bigamie.) Takže statistika nezahrnuje české ženy, které se provdaly v cizině a nenechaly si superlegalizovat oddací listy ani vystavit české (což se stává často, když manželé žijí v jiné zemi).

0/0
9.7.2010 11:29

Šnajdr

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

že já blbec tam tu statistiku dával. no už je pozdě, už je to v článku. Ale fakt je můj dojem, že ženský si berou cizince víc než chlapi cizinky. Toliko k mojemu dojmu, zapomene na tu hroznou statistiku;-(?

0/0
9.7.2010 22:09

Vikina

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Ale jasně, že berou - ony na rozdíl od těch chlapů mohou, páč na rozdíl od nich mají pipi, víc nepotřebují.

0/0
9.7.2010 23:00

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Umístění té statistiky není nijak tragické. Jsou na ní zajímavé údaje. Nepodává však celkový obraz o sňatcích Čechů a Češek, takže z ní není možno vyvozovat obecné závěry.

0/0
10.7.2010 14:48

chudacek.blog.idnes.cz

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Možná byste mohl v článku pod čarou doplnit poznámku a opravu, že ta statistika  nepodává celkový obraz o sňatcích Čechů a Češek, takže z ní není možno vyvozovat obecné závěry ani jí tvrdě podporovat Váš názor. Že si však přesto nadále myslíte, že Češky si častěji berou cizince než Češi cizinky.

Koneckonců většina lidí - jistě žijících v ČR - zná více Češek, které si vzali cizince, než Čechů, kteří si vzali cizinku.

Znám pár Čechů, kteří si vzali cizinku nebo s ní jako přítelkyní žijí. Tyto vztahy však vznikly až po několika letech pobytu Čecha v zahraničí (kdy znal dobře jazyk a zemi, měl dobrou práci atd). Přesto znám mnohem více Češek, které si vzaly cizince. Takže odhaduji - s jistotou +- 95 procent - , že máte pravdu.

S vašimi názory, proč to tak je, však nesouhlasím. Popsat vlastní rozbor stručně nedovedu a ani jej zde podávat nechci. Některé důvody již byly zmíněny dole v diskusi.

0/0
10.7.2010 15:10

Šnajdr

Re: Máte v článku asi vážnou chybu

Děkuji vám za všechny připomínky. Cosi jsem tam pod čaru napsal,  a děkuji vám za všechny komentáře. :-)

0/0
10.7.2010 20:01

IBM R.I.P.

Nehledejte v tom žádné složitosti

Polopaticky je to vysvětleno v Básnících (scéna s krojem, Mirečkem a Vendulkou) :-)

0/0
8.7.2010 21:36

Šnajdr

Re: Nehledejte v tom žádné složitosti

tak to abych si je sehnal a pustil znovu. Já už zapoměl, přiznám se. Já si pamatuju hlavně Vendulku utěšitelku a prsenku ;-D

0/0
8.7.2010 21:38

Kvintana.

vsude jsou ty zenske stejny

ja prosel spoustu krajin, vyzkousel jsem manzelstvi s Ceskou (no, byla z Moravy, abych nekecal), pak i s Thajkou a Indkou a nemuzu rict, ze by byl problem v muzich. spise zenske nevedi, co chteji a tak exoticky zkouseji. nejvic se mi libily prave ty zensky z Vychodu, umely se o muze postarat, zabavit jej, stale usmev na tvari, pripadal jsem si jako kral. ale ... leze to pak krkem, clovek je asi nastaven tak, ze chce mit vedle sebe nekoho, kdo bude partnerem, ne otrokem. tak jsem se na ne vykaslal. no a zase v cechach jsem mel jednu ambiciozni pravnicku, jmenovala se tusim Katka, chtela byt partnerem ve firme, namyslena, sice hezka tvaricka, ale traumat v hlave jak nas....o. tvarila se jako bohyne a zkusena, ale kdyz k tomu melo dojit, tak zlyhala jako svice. no jo, clovek si nevybere.

0/0
8.7.2010 21:29

Šnajdr

Re: vsude jsou ty zenske stejny

To máte teda bohatý zkušenosti, takže asi už víte svoje. Já myslím, že se vybrat dá, ale musí se dlouho hledat. Já jsem chodil s pár Američankama, jednou Slovenkou. Taky jedna Američanka, kariérou posedlá. V podstatě jenom mluvila o svojí práci a sobě. To člověka pak omrzí Sice byla hezká,ale pořád to dávala najevo, že si vědoma, jaká je kočka a pořád mi vykládala, jak se muži otáčejí a že  mám být rád, že je právě se mnou..... A víte, kolik je právníků v USA? Až moc.

Ono asi všechno má svůj čas a já pevně věřím, že pro každýho existuje někde ta pravá.:-)

0/0
8.7.2010 21:38

IfčaX

Re: vsude jsou ty zenske stejny

To máte pravdu, že všechno má svůj čas...  Hledání partnera pro život má svůj čas cca mezi dvaceti a pětadvaceti. Ne, že by to byla povinná norma, a nemohlo to vyjít i kdykoli později. Ale je to rozhodně složitější.

0/0
8.7.2010 21:49

Vikina

Re: vsude jsou ty zenske stejny

kvintošovi nevěř, to je známý žvanil, pochybuji, že o něj ňáká ženská vůbec zavadila. ;-(

0/0
8.7.2010 21:49

Kvintana.

Re: vsude jsou ty zenske stejny

vikino, chce to vyjit i ven, nebyt jenom v jesenikach a brne. ale chapu, ze kdyz jsi mohl, tak jsi vlastne nemohl, protoze te ta tvoje nikam nepustila a ty jsi se toho svyho manzelstvi drzel zuby nehty ... pak uplne chapu, ze ve virtualnim svete jsi bohem a nejvetsi suknickar, ale v realu jses ... (dukaty). ;-D

0/0
8.7.2010 21:58

marka40

Re: vsude jsou ty zenske stejny

ať byly odkudkoli a jakékoli, vždycky byly špatné.....

V tomto případě doporučuji pořídit si psa. Ten nebude ani sloužit, ani nebude ambiciozní. Pokud ani ten nebude vyhovovat, pak plyšového medvěda. S tím už by to pak snad mohlo vyjít:-P

0/0
8.7.2010 21:41

IfčaX

Re: vsude jsou ty zenske stejny

Taky koukám... Moravanka, Thajka, Indka... právnička... nic z toho nebylo to pravé. Ale ženské prý nevědí, co chtějí... ;-D

0/0
8.7.2010 21:46

Kvintana.

Re: vsude jsou ty zenske stejny

no jo, ja jsem stejny ... popiram to nekde?

0/0
8.7.2010 21:58

Šnajdr

Re: vsude jsou ty zenske stejny

ale tak něco na tom je, ne? V podstatě lidi jsou stejní na celým světe. Sám jsem žil už v pár zemích a lidi jsou stejní. To jenom někteří mají představy o jiných národech, že jsou lepší,horší, stejné,ale já to beru jinak.

0/0
8.7.2010 22:10

Martin V

Re: vsude jsou ty zenske stejny

To jste toho na svých 16 let stihl celkem dost...R^

0/0
8.7.2010 21:51

Vikina

Re: vsude jsou ty zenske stejny

chichichi, quintoši, ale k ní na blog se neodvážíš, viď ;-D;-D? Ta by ti dala, naše Káťa :-):-).

0/0
8.7.2010 21:52

Kvintana.

Re: vsude jsou ty zenske stejny

co by mi dala? nebud trapny, vikino. minule se rozbrecela a nechala mne smazat, taka to je odvazna zenska. ale chapu, ze pro tebe je to ideal, i kdyz ve tvem pripade hooooodne nedostizny .... ostatne, jako skoro vsechny zenske ve tvem zivote. ;-D

0/0
8.7.2010 21:54

Šnajdr

Re: vsude jsou ty zenske stejny

Jaký blog, ona jeho bývalá bloguje? O čem to mluvíte?

0/0
8.7.2010 22:07

Kvintana.

Re: vsude jsou ty zenske stejny

jeho byvala domina? kdeze, to je mistni blogerka, taky pravnicka, taky Katka, takove mlade, jak rikaji moji kamosi slovaci - teliatko.

0/0
8.7.2010 22:10

Šnajdr

Re: vsude jsou ty zenske stejny

Aha. Takže Katka1 je blogerka. Aha. Jdu se podívat na seznam blogerů.

0/0
8.7.2010 22:14

Kvintana.

Re: vsude jsou ty zenske stejny

mala napoveda - Katka Z ... mlada, ambiciozni pravnicka ... hadejte o cem hlavne pise? ze neuhodnete?

0/0
8.7.2010 22:25

Šnajdr

Re: vsude jsou ty zenske stejny

už vím.

0/0
8.7.2010 23:04

SYETEY-KOTZOUR

Re: vsude jsou ty zenske stejny

tak to je šupa.....tu ale čtu celkem často......i když číst a žít asi bude rozdíl, ale to neposoudím;-D

0/0
9.7.2010 9:48

Katka1

Re: vsude jsou ty zenske stejny

Ježiš, člověk tu chvíli není a už se nestačí divit, jak se to tu rozjelo. Přece jen se ale musím ohradit. Kvintanu (což je asi pátý nick, protože ho pokaždé blokli) znám jenom virtuálně, takže popírám, že bych s ním cokoli kdy měla. Pravdou je, že tak dlouho lezl na můj blog a tam se (více méně bez efektu) vtíral, až mu došla trpělivost, začal vyhrožovat a byl zabanován. Toť vše.....

0/0
9.7.2010 9:14

Kvintana.

Re: vsude jsou ty zenske stejny

mila Katko Zagorova, jestli lzete takto i v realnem svete a klientum, pak se nedivim vubec stavu pravniho systemu v CR. prosim, dokazte mi na konkretnim prikladu, kde jsem vtiral, protoze to bych musel byt skutecne padly na hlavu, abych se lisal a vtiral nekomu jako jste vy. ja jsem u vas pobyl velmi kratce u jednoho blogu jeste s prezdivkou pepa z hongkongu, nacez spolu s hrabetem (coz ale neni muj nick) jsme byli smazani. takze laskave, mila Katko, opravte si tohle ve vasi mysli a NELZETE. ;-D

0/0
9.7.2010 11:29

Katka1

Re: vsude jsou ty zenske stejny

Hm, zajímavé, tvrdíte tu, že jste "mne měl" (předpokládám, že myslíte v posteli) a přitom mi vykáte. Pokud mluvíme o lhaní, zameťte si před vlastním prahem.

Domnívala jsem se, že ten, kdo se vtíral, jste byl také Vy (ve všech vašich předchozích zakázaných nicích mám poněkud zmatek, to přiznávám).

0/0
9.7.2010 11:40



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.