Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kongolese

Zil jsem v US 18 let, ted jsem zpet v CZ. Srovnanim

techto dvou zemi dochazim k zaveru ze CZ je takova mala prohnila provincialni brambora, ktera nevi kudy se koulet, ma prohnilou vladu a urady, slape na ni EU, nici ji korupce a CZ narod trpi tim, cemu rika jedna moje znama "small dick complex", jez presne vystihuje cesky pohled na svet a vseob. pristup. Cesi chteji vsechno srovnavat stylem "ale u vas zase mlatej cernochy" a "vyvrazdili jste indiany".... Hodne Cechu ma pocit ze CZ ma na rozdil od US bohate dejiny, aniz znaji am. literaturu a umeni (znaji totiz jen brak co se dnes prodava v knihkupectvich a serialy v TV). Snobismus je v CZ hluboce zakoreneny, plati tu "cim mas vetsi auto a barak, tolikrat jsi clovekem". Cesi nadavaji jak se maji spatne, i to i ti co se maji materialne daleko lip nez vetsina Americanu......a tak nejak se v tom da pokracovat. Ale jinak se v tomhle smradku zije docela dobre, jen si clovek musi vytvorit svuj vlastni svet a nereagovat na ten okolni, pokud nemusi....

0/0
2.10.2010 8:43

Lionel.r

Milý autore,

především vysoce oceňuji, že i přes to, že jste v U.S., používáte diakritikuR^. Neumí to mnoho blogerů (o diskutérech nemluvě) ani s českou klávesnicí. A ti, co píší zvenčí, si myslí, že nepoužitím čárek a háčků se stanou "světovými".

Co se článku týče, souhlasím, neboť mám osobní zkušenost. Americký policajt má přirozený respekt a netolerance k porušování zákonů je zcela na místě. I díky tomu se tam slušný člověk může cítit bezpečně a svobodně.

0/0
29.7.2010 7:27

Killingworth

Fakticky a rozumne napsano.

Ziji v USA jiz 41 let, dovychovavam 3 deti, jedno jiz na univerzite. Jinymi slovy: "znam to tady!" A to co ja znam, je vlidna, nezkorumpovana a napomocna spolecnost. A takovy State Trooper statu Connecticut, kdyz Vas zastavi treba za prekroceni rychlosti s Vami jedna jako nejlepsi gentleman!VVVVV:-)

0/0
29.7.2010 3:30

lucie_tx

Re: Fakticky a rozumne napsano.

Souhlasim. Americka policie ma respekt o jake se te Ceske ani nezda. A priznam se, ze premyslim-li (po vice jak 10 letech v USA) o navratu do Cech, jedno z nejvetsich "proti" je otazka bezpecnosti. V cechach se neukradne jen to, co je pribite (a obcas i to). Tady si bezne lide nechavaji veci na predzahradce a zadni zahradka ma vratka bez zamku, auto obcas zapomenu zamknout ale zas mi to tak moc strach nenazene. Ano, je to dano oblasti - kazdy stat/mesto ma jine demograficke slozeni a jine prijmove skupiny. Ale faktem je, ze diky vsudypritomne lec pomahajici policii:

1) maji kriminalnici doopravdy pocit, ze moc daleko neutecou

2) maji policiste dobrou povest (viz: zastavilo mi auto u krizovatky a nechtelo nastartovat. Policista za mnou zaparkoval a skoro pulhodinu za mnou stal s blikacem nez prijela odtahova sluzba, do te doby jsme si prijemne povidali)

0/0
1.10.2010 22:53

Boulder Dash

samozrejme je to je policejni stat

jak jsme sam zazil na vlastni kuzi v Massachusetts. Clovek si tam svobodne nemuze koupit ani alkohol, aniz by byl neustale obtezovan, nemuze tam alkohol prevazet ani v aute, aby na nej bylo videt. Ty jejich cerne benga jsou tam na kazdem roku a jsou fakt drsni. To neni jak nasi benevolentni policajti, neni s nima zadna legrace, cloveka klidne odbachnou na ulici, protoze se na ne krive podiva. Kamos tam stravil noc na policejni stanici jen proto, protoze se trochu opil, cajti ho sbalili na ulici, vysvlekli ho do naha, sebrali mu vsechny veci a nechali ho spat na drevene prycne pri prudkem svetle primo do oci.

0/0
28.7.2010 22:35

motylek_02

Re: samozrejme je to je policejni stat

jiny kraj jiny mrav. je potreba respektovat nastavena pravidla. Alkohol si svobodne koupite, zadaji po Vas ID. Neni problem dat zabalenou lahev do kufru, vezu li ji z obchodu nebo na party, protoze v aute nepiju. Mladosi to obejdou tak, ze jim to koupi rodice (to je druha vec). Policejni auta vidim casto i zde, a mam pritom pocit bezpeci. Chce to nicmene respekt k policajtovi a neodmlouvat (tak jak jsou nekteri zvykli v Cchach). Za krivy pohled nikoho neodbachnou, naopak zazila jsem nekolik kontrol, kdy byli sice komisni ale vstricni a nebuzerovali ackoliv ridicka telefonovala za jizdy, nemela ani doklady ani ID a byla znatena jak kralik v breznu. No a pokud se Vas kamarad ozral a chtel si hrat treba na kliste jako pan Kaiser nebo s policistou laskoval, staci prudky pohyb a verim tomu, ze jede.

0/0
29.7.2010 0:21

POToole

Re: samozrejme je to je policejni stat

Souhlasím. Já mám zde s policií jen dobré zkušenosti, vždy mi pomohli, když jsem je potřebovala, byli milí a vstřícní a byla s nimi i legrace, když jsem s nimi žertovala. Je ale dobře znát zákon a neporušovat ho, což normálnímu člověku nedá žádnou práci... :-)

0/0
29.7.2010 2:45

wiki5.5

Re: samozrejme je to je policejni stat

proste vam vyhovuje ten cesky zkorumpovany policajt s kterym se "da preci domluvit", ze? :-)

0/0
29.7.2010 5:25

divilek

Re: samozrejme je to je policejni stat

To je nesmysl, projel jsem celé USA a jediný problém byl s černou ochrankou (nikoliv policií) na autobusovém nádraží Greyhoundu v Houstonu - chtěli po mně lístek (asi aby jim tam nelezli homelessáci?). Policie má v USA respekt a zbytečně nebuzeruje. Některé české policisty by bylo dobré tam poslat na stáž...

0/0
29.7.2010 6:49

coolonel

Že vás v USA nekontrolujou?

Tak to sorry, ale tady jste teda pořádně šlápl vedle. NSA a jim podobní kontrolujou snad úplně všechno. Jen pokud jde o podezření z terorismu, tak v USA kontrolujou milion (!) osob. A to nemluvím o svlíkacích rentgenech a podobně. A třeba mít zaheslovanej počítač neprolomitelnou šifrou je nelegální! V USA je svoboda a demokracie jenom na papíře. Kam se na ně hrabe Rusko nebo Čína.

0/0
28.7.2010 22:26

greybeard-

Re: Že vás v USA nekontrolujou?

Tak na tohle snad nemá cenu reagovat.

0/0
29.7.2010 5:18

wiki5.5

Re: Že vás v USA nekontrolujou?

uz jste se zacal lecit?

0/0
29.7.2010 5:26

iluminat

KONECNE ne-emigrant popisuje to co emigranti

kterym byava za to nadavano, a moc se jim neveri, US jako policejni stat a centrum vseho zleho je stale popularni.

R^ jen tak dal.

0/0
28.7.2010 21:07

certik_bertik

pamatuji

se že se jedna holka raději než by měla zůstat v USA raději vrátila do Běloruska

0/0
28.7.2010 20:39

sovjetskij sjekundomjer

Tohle se povedlo

není tady lajna pro bílé a černé, za odhození žvýkačky není pokuta. :-) Inu, jasný důkaz svobodného státu.

0/0
28.7.2010 15:28

Šnajdr

Re: Tohle se povedlo

To byla reakce na minulou diskuzi u minulýho článku. Někdo to tam tvrdil.

0/0
28.7.2010 18:50

sovjetskij sjekundomjer

Re: Tohle se povedlo

Jo, pak jsem si to pročetl a hned mi to došlo :-)

0/0
28.7.2010 19:01

Více takových Kožených

Je to tak

zavírání lidí se řeší částečně nezměstnanost v USA a dále jsou tito vězni používáni jako levná-bezplatná pracovní síla v soukromém sektoru. Jde o vězeňsko-průmyslový komplex.

0/0
28.7.2010 13:53

Pavel Skeptik1

Re: Je to tak

Makat a makat!To je v pořádku! Kolik našich spoluobčanů by se rychle takovému kriminálu vyhnulo! A bláboly jako od Kellera si klidně nechte, co asi tou manuální, nekvalifikovanou  prací zaplatí?

A když se takhle po večeru  procházíte někdo po nádraží, nemáte pocit, že by se nám ten "vězeňsko-průmyslový komplex" strašně hodil?

0/0
28.7.2010 16:00

Šnajdr

Re: Je to tak

Jenže je spousta věznic, kde vězni nekamaj. Ono to není všude stejný.

0/0
28.7.2010 18:51

Šnajdr

Re: Je to tak

nemakaj, teda nepracují

0/0
28.7.2010 18:51

Mablung

místní zákony

USA jsou skutečně hodně svobodná země, ale je tam i druhá strana mince. Typickým příkladem mohou být lokální zákony které dokáží být skutečnou diktaturou většiny a dokáží člověka přinutit (ne)dělat všechno možné. A pokud se mu to nelíbí, může se odstěhovat

0/0
28.7.2010 13:46

Pavel Skeptik1

Re: místní zákony

To je správné!  Pokud přijdu někam, kde generace někoho, si něco vybudovali, musím se přizpůsobit, nebo vypadnout! Je načase i v Evropě se nad tím zamyslet!

0/0
28.7.2010 15:55

Mablung

Re: místní zákony

Nechápete o čem se mluví. Lokální zákony Vám mohou třeba nařídit jak dlouho můžete mít otevřenou garáž. To už je mimo svobodu a mimo kulturní zvyklosti ...

0/0
28.7.2010 18:31

Šnajdr

Re: místní zákony

jenže to už nejsou místní zákony jako spíš místní nařízení některých komunit, kde žijete, na soud za to nepůjdete, to už je takový extrém. Ale i v Česku se dá najít spousta podivných zákonů;-)

0/0
28.7.2010 18:54

Mablung

Re: místní zákony

Co vím, tato nařízení jsou vymahatelná. Ať to jsou zákony či podzákonné normy (či jak se to sakra jmenuje), jejich překračování má své neblahé důsledky

0/0
28.7.2010 20:44

Kruton

Keller

Co by tomu řekl náš socialistický sociolog Jan Keller, který ve vší vážnosti tvrdí, že USA zavíráním lidí řeší problém nezaměstnanosti. Jinak zajímavé a karma.

0/0
28.7.2010 13:29

Šnajdr

Re: Keller

Už jsem četl větší blbosti. USA zavíráním řeší kriminalitu, ne vždycky efektivně, ale Jan Keller se mi zdá mimo. Nedávno se mi dostal do ruky článek, kde zase tvrdili, že jsou všichni segregovaní a podobně. Díky.

0/0
28.7.2010 18:53



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.