Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lemuz ze Sudet

Re:Pane Schneider

Pane Schneider, zcela chapu ze nejste z toho vseho moudry ale ta odpoved nepatrila Vam ale byla odpovedi na reakci "administratorxxx 2.10.2010 v 07:57" takze ted vite vo co go.

0/0
6.10.2010 10:11

Lemuz ze Sudet

Re:Pane Schneider

administrator_xxx. Wenn Sie unbedingt die Antwort haben wollen so hier ist sie. Der Herr kommt aus Van. B.C. und zu Zt. lebt er in West End cca.100m or 300 feet from Stanley park.

0/0
3.10.2010 0:24

Šnajdr

Re: Re:Pane Schneider

může mi to někdo prosímvás přeložit? Já německy neumím. Dík.

0/0
3.10.2010 17:27

wiki5

Re: Re:Pane Schneider

muze. Google

0/0
3.10.2010 17:56

Camino

Re: Re:Pane Schneider

nedoslovny preklad pro J. Schneidera: Pokud opravdu potrebujete odpoved, tak tady je. Ten pan pochazi z Vancouveru B.C., ted zrovna bydli/zije v......zbytek uz rozumite:-)

0/0
5.10.2010 2:58

Šnajdr

Re: Re:Pane Schneider

Camino, díky za překlad, ale nejsem z toho moudrej tak ani tak. Ale neva.

0/0
5.10.2010 21:23

příšerně žluťoučký kůň

K tomu obtížnému přechodu

Ještě pamatuju, když se u nás používaly kilopondy. Po pár letech od sjednocení norem se světem všichni z technických oborů přešli na Newtony a až na pár starých psů to nikomu nepřišlo špatné, protože je to logičtější jednotka než kilopond, která je vázaná na nějaké obskurní zrychlení. Podobně atmosféry - jestli v nich měří tlak ještě nějaký instalatér tak je to vcelku nezajímavé, technici mají své kilopascaly a pár staromilců používá ještě bary (a i ty jsou převoditelné koeficientem 100). Čekám, že jakákoliv změna jednotek kdekoliv na světě by byla podobně snesitelná jako tohle.

0/0
2.10.2010 17:36

101010

Je rozdíl akceptovat metrický systém a používat ho

Jestli se nepletu, tak kvůli něčemu takovému američani roztřískali sondu o povrch Marsu.

Pokud nemáte systém zažitý, je to problém. Já také dokážu používat imperiální míry ale neuvažuji v nich, všechno přepočítávám. Mimo to imperiální a americké se liší, a o dost.

0/0
2.10.2010 9:35

warbird_2006

SVOBODA

Oba systemy jsou akceptovany, kazdy muze pouzivat jaky chce. Neni to tak lepsi? Nez aby cloveka do vseho porad nutli?

0/0
2.10.2010 8:41

Šnajdr

Re: SVOBODA

tohle nemá co do činění se svobodou, nemyslíte? Svoboda neznamená, že si každej může dělat co chce, tohle není o nějakým nutění, metrickej systém je přesnější a užívá ho celý svět! Pokud chcete obchodovat se světem, ulehčit lidem převádění jednotek, nač trvat na zastaralém systému, který už skoro každý opustil?

0/0
3.10.2010 17:29

administrator_xxx

Zajimalo by mne...

Jak bychom se tvarili my, kdyby zbytek sveta zacal pouzivat jednotky jako v USA a zavedli by se i u nas. Taky bychom byli proti. Uz jen zavedeni EUR bude problem. :-/

0/0
2.10.2010 7:59

Šnajdr

Re: Zajimalo by mne...

ale oni se vyloženě nebrání, lidi by se podřídili, děcka by se nemuseli učit jejich složitý míry, tady jde spíš o vládu, která je v tomhle tvrdohlavá

0/0
2.10.2010 16:44

Šnajdr

Re: Zajimalo by mne...

ale oni se vyloženě nebrání, lidi by se podřídili, děcka by se nemuseli učit jejich složitý míry, tady jde spíš o vládu, která je v tomhle tvrdohlavá a

0/0
2.10.2010 16:44

ingchemik

Tradice

S obsahem článku souhlasím, ale ta potvora tradice... Ve VB sice metrický systém oficiálně platí, ale ne všichni ho používají. A ten přechod se asi ještě protáhne.

Ale i ve zbytku světa to není jen černobílé. Již tu bylo zmíněno strojnictví, kde asi klíče, závity, apod. hned tak na metrický systém převedeny nebudou. A pro instalatéra je určitě jednodušší si představit půlcoulovou trubku než to přepočítávat..

Také tu padla zmínka o tom, že původní míry vycházely z lidských zkušeností (palec, loket, stopa, ale třeba i kámen atd.) A z této doby nám zůstala ještě jedna nešťastná veličina - čas! Až do sekund (a jejich mili, mikro či nano variant) je to dobré. Ale pak neočekávaně přichází minuta, která nemá 100 nebo 1000 sekund, ale 60 - a zmatek v přepočtech pokračuje hodinou, dnem, týdnem, měsícem a rokem...

Že je to normální, protože to vychází z astronomie? Ale stejně tak vám Američan řekne, že jsou normální jejich délkové či jiné míry, protože také vycházejí ze života. 

0/0
2.10.2010 7:36

ingchemik

Re: Tradice

P.S Naprosto svým příspěvkem nezpochybňuji fakt, že pro vědu a její mikro či tera měřítka je metrický systém mnohokrát výhodnější. Jenže většina lidstva nejsou vědci... A některé lidové jednotky patří už téměř k národnímu folklóru, takže by nebylo dobré (a asi ani možné) je rušit - mimochodem, dáváte si v hospodě raději jednu malou nebo jednu velkou (kolik, že vlastně je to ml? ;-))?

0/0
2.10.2010 7:42

Šnajdr

Re: Tradice

No lidi nejsou vědci, ale když se od mala učíte ten metrickej, tak v něm myslíte, je sice fajn si objednat jednu malou a jednu velkou, ale je celkem otrava pořád převádět palce na cenťáky a podobně, protože jsou oblasti, kde už se metrický musí užívat.

0/0
2.10.2010 16:48

Camino

Re: Tradice

Ja si objednam:-) pitcher piva a vim, ze se klidne napijeme ve ctyrech:-)

0/0
2.10.2010 17:21

wairau

pisu blog=mam patent na rozum

Pane Schneidere.

Kdyz vam teda tak vadi ten jejich jiny system mer a vah, tak tam nebydlete. Proste maji svuj system a hotovo. Jim to vyhovuje. Proc si teda nemuzu podle te vasi logiky koupit kdekoliv na svete boty velikost 42, ale nekde to jsou osmicky, jinde devitky. Ale co, blog je blog a hlavne ze je o cem psat....

0/0
2.10.2010 7:31

Šnajdr

Re: pisu blog=mam patent na rozum

miluju vaši logiku, na oplátku. Když mi vadí jejich systém, tak tam nemám bydlet. Vtipný, moc vtipný. Vy budete asi jeden z těch, co nesnese ani jednu poznámku na úkor Ameriky, která zaznívá jenom trošku kriticky? Proberte se. Nečetl jste asi pořádně článek, ale už vidíte rudě.

A vaše srovnání s botama kulhá, metrickej systém se na celým světě. Oblečení a obuv se na světě běžně liší, jinou velikost máme ve Francii,Anglii, Japonsku, Itálii, USA, Austrálii a podobně, proto jsou na oblečení většinou takový ty malý převody, na krabicích bot taky. Aby to vaše srovnání platilo, musel by celý svět užívat jednu míru a jenom USA míru jinou.

0/0
2.10.2010 16:52

Lemuz ze Sudet

Pane Schneider.

Na zacatku Vaseh clanku jste se zminil o dekach /jako v dekagramech/. Zkuste si v Nemecku - mimo Bavorska- koupit 20 deka salamu tak na vas budou koukat jako pero z gauce! Ty "deka" je ciste zalezitost byvalych zemi C&K. Mlada holka na mne kouka a nevi vo co go - nemcina je ma materstina - az ta starsi pprodavacka rika jo "Der Herr kommt von Oestereich". To bylo v Hessensku,v G.G. u Ff/M.

0/0
2.10.2010 5:08

administrator_xxx

Re: Pane Schneider.

Und Herr Lemuz, wie lautet die richtige Antwort? 8-o

0/0
2.10.2010 7:57

old fashioned Vince IV..

Re: Pane Schneider.

mein Hut, der hat drei Ecken;-D

0/0
2.10.2010 9:02

Camino

Re: Pane Schneider.

Man sagt sogar in der Schweiz und Oestereich/Vorarlberg 20 deka 8-o

0/0
5.10.2010 3:05

Šnajdr

Re: Pane Schneider.

Fajn, až budu příště někde mimo Bavorska v Německu, poptám se. ;-D

0/0
2.10.2010 16:55

wiki5

neni

nad imperialni system ve stavebnictvi. Miry jsou odvozeny od cloveka - stopy a tak miry davaji smysl. Zakladni modul, ktery je v metrickem systemu nic nerikajicich 60 cm jsou jasne 2 stopy. Nema to jenom nevyhody, ale i vyhody.

0/0
2.10.2010 3:00

Šnajdr

Re: neni

Když myslíte...hádat se s vámi nebudu, ale počítat něco v metrických mírách a zvětšovat či zmenšovat je mnohem jednodušší.

0/0
2.10.2010 3:11

wiki5

Re: neni

opravdu se vam to jen muze zdat, protoze proste v tom imperialnim neumite premyslet, ale kdyz se ho naucite, zjistite (specielne ve stavebnictvi) ze je to mnohem jednodussi

0/0
2.10.2010 3:23

Šnajdr

Re: neni

ale to není imperiální, už jsem to psal dole! Americký je jiný než imperiální a nemusím v něm umět přemýšlet, abych věděl, že metrické míry jsou prostě jednodušší a navíc přesnější.

0/0
2.10.2010 3:28

wiki5

Re: neni

takze nemusit nic vedet, ale vite vsechno s jistotou... zajimava dedukce :-)

0/0
2.10.2010 3:32

Šnajdr

Re: neni

už žiju ve státech nějakou dobu, naučil jsem se v tom myslet, ale metrický je přesnější, proto se užívá ve vědě a jinde, vypočítávání v něm je jednodušší, pracujete ve stavebnictví, že to tak pušíte?

0/0
2.10.2010 3:40

wiki5

Re: neni

s vami se taky musi jen souhlasit, abyste mohl "diskutovat", ze? Nepracuji, ale pracoval a proste alepson ve stavebnictvi je ten system lepsi. Jenze jsteli musite mit pravdu za kazdou cenu tak ja teda uznam, ze ani tam neni lepsi

0/0
2.10.2010 14:01

Šnajdr

Re: neni

dobře, budem hrát tu vaši logickou hru. Jste Čech, teda aspoň česky píšete, takže jste asi chodil do školy a naučil se metrickej systém a uvažoval jste v něm a pak najednou po práci ve americkým stavebnictví jste zjistil, že 2 stopy jsou lepší než 60 cm? Navíc to přesně 60 cenťáků není, máte tam fuk. No já nevím, já dům nestavěl, ale vím, že kdybych něco navrhoval, tak je jednodušší to propočítat v centimetrech než v palcích, který špatně vycházej- samo že v USA musí člověk počítat s prknama, dlaždicema a podobně, který nejsou v metrickým systému a podle nich dělat propočty v standardním systému, ale věci na milimetry vycházej líp. Když děláte s palcema, musíte zvládat dobře zlomky a jak tak občas koukám, dost lidí má problém se naučit americkej systém, metrickej by byl jednodušší na počty už od mala, jak jsem to psal v článku, vše je otázka 10 x, narozdíl od americkýho, kde si člověk musí zapamatovat x měr. Takže hezkou sobotu, já to tady balím.

0/0
2.10.2010 17:04

příšerně žluťoučký kůň

Re: neni

Když máte šestipalcový prkna a pokoj má šířku 12 stop, kolik jich budete potřebovat na podlahu? Stejně triviální dělení jako v metrickém systému, možná jednodušší :-) (ale jinak je většina výpočtů v metrickém systému snazší, hlavně tam kde se při výpočtu mění jednotky).

0/0
2.10.2010 17:13

Camino

Re: neni

Ja to zvladla za necely tyden, kdyz jsem musela rezat drywall a diry na vypinace, musela jsem hodit myslivnu, jinak sedim jeste dnes v pastousce a budu narikat:-)

0/0
2.10.2010 17:25

wiki5

Re: neni

jak jsem rekl, dum jste nestavel, ale vite, ze milimetry jsou lepsi... proste musime hrat tu vasi "logickou" hru

0/0
3.10.2010 3:45

Šnajdr

Re: neni

ne, dům jsem nestavěl, ale měřil jsem si třeba místnost na koberec, pomáhal jsem známé dávat dlaždice a podobný srandy. Je sakra jednodušší pracovat s místností, která má 4.35 m než třeba s místností, která má 12 stop 5 a 5-8 palců, metrickej je prostě přesnější, s přesnostní na mlimetry, miligramy a podobně. Nač si myslíte že ve VĚDĚ užívaj metrickej? Jenom tak?VY  zníte jako někdo, kdo se musel naučit kvůli práci standardní měření, ať už jste architekt nebo zedník a pak to tady hájíte, děláte z nouze ctnost asi. Nač mají léky v microgramech? Metrický systém znamená pořád jenom dělit nebo násobit desítkou, a to je sakra jednodušší než standard.

0/0
3.10.2010 17:35

wiki5

Re: neni

proste plati co jsem rekl, bud se s vami souhlasi, nebo jsem zednik... jenom proto, ze jste se to nenaucil jeste neznamena, ze to neni lepsi... bavite se pri sve "logice" o mikrogramech v medicine, ale o tom ja vubec nepsal. Psal jsem jen o tom, ze treba ve stavebnictvi je palcova a stopova mira lepsi, protoze domy jsou delany pro lidi a lidi maji stopy a palce a to neni z nouze ctnost, ale jednoznacny fakt, ktery nejak nejste schopen pochopit. Vy proste chcete dokazat jen svoji pravdu, protoze vic nez metricky system neznate a zadny jiny argument neuznate. To je holy fakt, ktery jste tu dokazal.

0/0
3.10.2010 17:53

Šnajdr

Re: neni

Napsal jsem architekt nebo zedník, byla to nadsázka , já nevím, co jste dělal na stavbě, dělal jsem na stavbě je trošku širokej pojem, proto jsem to napsal tak, jak jsem to napsal.  I uklízečka dělá na stavbě, takže asi tak. Domy jsou dělaný pro lidi a lidi maj palce a stopy? A každej člověk má ale palec trošku jinej a stopu taky, takže jak? Přijde jeden dělník a změří si to podle vlastního palce a přijde další a změří si něco podle jeho palce a už tam máte chybu, to že lidi mají palce a stopy, to bylo dobrý dřív, ale na stavbě jako všude jinde je potřeba přesnost, jinak se vám barák může zbořit, stačí malá chyba a všechno je v čudu.  Domy jsou dělaný pro lidi, tak je lepší, aby se měřilo ve stopách a palcích? A co loket, loket byste něchtěl na stavbách? Stačil by materiál a propočty v metrický míře a všechno by se jednodušeji nejen počítalo, ale bylo by přesnější.Právě proto že znám oba systémy a používám je oba, dávám přednost metrickýmu.

0/0
3.10.2010 18:58

Šnajdr

Re: neni

Já jiný argument rád uznám pokud sem nějaký argument dáte. Zatím jste nedokázal v čem je lepší na stavbě americký systém versus metrický. To že je dům dělanej pro lidi a lidi mají palce a stopy, to není argument. V čem je lepší na stavbě americký standard?  Nějaký argument by nebyl?

0/0
3.10.2010 19:00

wiki5

Re: neni

pane jo, teda vy kdyz se s vami nesouhlasi, tak teda jedete.. ano argument jsem vam dal, jde o modul, ktery vychazi z rozmeru cloveka, nacez vy udelate traktaty na tema kazdy clovek ma jinou nohu... standardni rozmer materialu 4x8 ma rozhodne vetsi smysl, nez nejakych 120x240, palec vic odpovida miram potrebnym ve stavebnictvi, centimetr je moc maly, proto take vzniklo v Cechach uslovi na stavbach centimetr zadna mira, dum se s presnosti na centimetr opravdu stavet neda... ale jak rikam, vy jste clovek, ktery vsechno vi a tak si davam na seznam dalsiho blogera, kteremu se radeji vyhnu.

0/0
3.10.2010 21:26

Šnajdr

Re: neni

Argument jste žádnej nedal, jenom opakujete, že je model na stavbě lepší v palcích a stopách, protože palec víc odpovídá mírám ve stavebnictví a lidi mají stopy a palce. To není argument, to je směšné tvrzení.

jasně, že dům na centimetr přesně nepostavíte, ale dům navržen a postaven podle metrických měr může být mnohem přesnější, ostatně ty americké domy mají fuky jako blázen, nejsou postaveny moc dobře, takže ten palcovej systém asi nebude tak horkej, jak ho líčíte. Klidně přijdte na pokec příště, uvítám vaše argumenty, budou li nějaké.;-D

0/0
5.10.2010 21:27

wiki5

Re: neni

jenom proto, ze vy neco prohlasite za smesne tvrzeni tak to jeste neznamena, ze to tak je. Metricka soustava je zcela umela bez ohledu na cloveka, ale vy tu budete jen donekonecna zvatlat, ze je to to nejlepsi i kdyz jsem vam treba rekl, ze centimetrovy modul stavby je nicnerikajicich 60 cm, ale 2 stopy jsou zcela jasne jak tato mira vznikla.

A jestli povazujete vy za argument, ze americke domy maji fuky, tak to jste holt kral argumentu. Myslim, ze si s vami rozhodne nepokecam, neni totiz o cem, jen pritrubovat vasim nazorum me nebavi, kor kdyz jsou tak desne mimo...

0/0
6.10.2010 4:22

Šnajdr

Re: neni

Je jedno, jestli je umělá, ale je přesná, a proto se používá všude možně ve vědě a technice! JE jednodušší na měření a na rozdělení, je jednodušší na naučení. Stavějí se snad v USA lepší domy, protože Američané mají lepší míry odvozené od člověka? NE. Nestavějí.  JE jedno, jak vznikla míra stopa, dnes je to již zastaralé, stejně jako lokty. Ve všem ostatním Američané jdou dopředu, spěchají k novým věcech, ale metrickou soustavu nejsou ochotni přijmout za jediný systém. Nedokázal jste vůbec, ale vůbec, proč by měla být na stavbě lepší americká míra, tvrzení, že je odvozeno od člověka, a tak se líp staví, je prostě hloupé. Mimo jste vy a vaše mimoňovské názory, cituji :

"centimetrovy modul stavby je nicnerikajicich 60 cm, ale 2 stopy jsou zcela jasne jak tato mira vznikla." To je přece jedno, jak to vzniklo, metrická je přesnější, míry odvozené od člověka jsou zastaralé. Svět užívá metrický systém. Proč asi?

0/0
6.10.2010 4:28

wiki5

Re: neni

chapete, ze u domu neni potreba nejaka centimetrova presnost... proto jsem take uvedl, ze v Cechach stavbare provazi zname centimetr zadna mira... ale to vsechno je malo, protoze vy jste kral vsehovedeni a jestli vy prohlasite, ze metricky system je vzdycky nejlepsi tak to tak proste je... tak si to uzijte, ja jdu vymenovat zaluzie, ktere maji nejakych zapamatovatelnych 35 palcu, ale v zivote bych si nepamatoval, ze maji 889 milimetru, taky by mi to bylo na h....

0/0
6.10.2010 4:37

Šnajdr

Re: neni

Velmi vtipné, jasně, že ty žaluzie mají 35 palců, protože jsou vyrobené pro USA na  americká okna, kdybyste je koupil v česku na česká okna, měly by třeba 1 metr, což je 100 cm. Schválně jste převedl palce na milimetry dokonce, abyste si dokázal, jak je nemožné si zapamatovat míru žaluzií, ale není to nemožné, i kdyby to bylo oněch 88 cm a 9 mm. Běžte teda měnit v noci žaluzie, protože v noci se dobře pracuje, hlavně s palcema.;-D

0/0
6.10.2010 5:23

Camino

Re: neni

Jo, zvyk je zelezna kosile:-)

0/0
5.10.2010 3:06

kiwi007

Tento systém se nazývá Imperiální

A používali ho, nebo jej ještě používají země, které spadali do Impéria jejího veličenstva, takže k výčtu těch afrických kolonií přiřaďte Kanadu, Austrálii, Nový Zéland, samotnou Velkou Británii, a o oboru lidské činnosti, které se nazývá letectví nemluvě.:-)

0/0
2.10.2010 2:16

Šnajdr

Re: Tento systém se nazývá Imperiální

Ne, mýlíte se. USA má jiný systém než imperiální, USA má svůj, kterému říkají standart american, míry se nazývají stejně, ale mají jiné údaje, třeba britská imperiální libra má 20 uncí, ounces, zatímco americká má 16. Americký galon je 3.78 litru, zatímco britský má okolo 4.5 litru, to samé yardy atd. Američané si postupně vyvíjeli svůj vlastní, dávno se odtrhli od britských jednotek.  Austrálie, Velká Británie i Kanada přijala metrický systém jako jediný, i když něktěří lidi, většinou starší, myslí v tom imperiálním. Afrika už dávno nepoužívá nic jiného než metrický. S výjimkou Libérie;-D

0/0
2.10.2010 3:14

wiki5

Re: Tento systém se nazývá Imperiální

samozrejme, ze to neni presne imperialni, ano mate pravdu, ze galon je trochu jiny, ale rozhodne americky galon ma bliz k britskemu nez k ceskemu, ne? ;-)

0/0
2.10.2010 3:24

Šnajdr

Re: Tento systém se nazývá Imperiální

jo, oprava, zase jsem to zvoral, patří tam standard, s d a ne t. 

Pro wiki, my tady neřešíme českej galon, řeč byla o imperiálním a o tom v článku, kterej jsem udal jako standardní.

0/0
2.10.2010 3:32



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.