Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wendolene/

Clanek nuti k zamysleni

Seznamy mi nepripadaji jako dobry napad, kdyz porovnam Matejkuv clanek a toto, musim se priklonit proti seznamum. Lidove milice, poulicni vybory, obcanska spravedlnost sita horkou jehlou,to nikdy nic dobreho nenese...

0/0
29.10.2010 5:51

Šnajdr

Dobrý večer, díky všem za komentáře a názory

Článek jsem napsal jako zamyšlení nad seznamy pedofilů či jiných zločinců. Někteří z vás si ani nevšimli, že se případ skutečně nestal, že je to jenom ilustrační případ z jednoho seriálu. Osobně se seznamy nesouhlasím, v USA se vedou, ale jsou na nich i lidé nevinní, protože v USA se tam často řadí i ti, kteří měli poměr s nezletilou osobou, tj. každý pod 18 let, narozdíl od Česka není hranice 15 let na sexuální život. Seznam vám nepomůže, seznam jenom vyvolává paniku a soudce lynče. Je to o výchově, jak zde bylo řečeno, vaše děti by měly vědět, že NIKDO na ně nemá nevhodně sahat a to platí i pro tatínky, strýčky, děděčky a podobně. Nejvíc sexuálních zločinů páchá někdo z rodiny dětí. Koho chrání seznam? Nikoho.

0/0
29.10.2010 4:26

marka40

Re: Dobrý večer, díky všem za komentáře a názory

Ano - toto je smyšlený článek. Případ, kdy byl asi před 2,5 lety zneužit a zabit malý chlapec slovenským pedofilem-recidivistou je ale REALITA!!!!

 Děti jsou samozřejmě dnes již poučené o tom, že nikdo nemá právo na ně sahat. Ale když takové 7leté dítě, které jde ze školy, popadne metrákový chlap a zacpe mu ústa...............

0/0
29.10.2010 7:39

mamina2

Re: Dobrý večer, díky všem za komentáře a názory

No jo, ale z takového seznamu byste stejně nepoznala, že slovenský pedofil se zrovna teď poflakuje v okolí vašeho bydliště. A kdyby tam náhodou bydlel někdo jiný s takovým záznamem, mohl to krásně schytat za něj a ten pravý viník by měl víc času zmizet.

0/0
29.10.2010 9:19

ippokorny

Pedofil si "začal" se společností jako první.

Policie ho měla chránit jako každého jiného občana, mohla tím spojit 2 věci, jeho ochranu a jeho vyšetřování. Proti lidem, co náhle napadnou druhé se těžko brání, není v podstatě rozdíl, zda se hází kamenem, zápalnou lahví či někdo nekoho zkopá, vždy jsou útočníci zločinci, byť budou tvrdit, že to mysleli dobře. Jejich chování a nelze pomluvit, patří do vězení. P.P:

0/0
28.10.2010 23:36

iluminat

je to sice ze serialu, ale kdybych byl verici

reknu ze cesty bozi jsou nevyzpytatelne, takto reknu ze vsechno zle muze byt k necemu dobre, a mozna ta smrt pedofila vypada jako zbytecna, ale pedofil zustane pedofilem do smrti, nelze to vylecit, a takto se predeslo smrtim treba nekolika deti.

0/0
28.10.2010 20:30

kOBLICH

Re: je to sice ze serialu, ale kdybych byl verici

Myslíte to tak, že mladý viselec na stáří nekrade?

0/0
28.10.2010 21:00

Šnajdr

Re: je to sice ze serialu, ale kdybych byl verici

kdybyste byl věřící, vážně byste se radoval ze smrti muže a jeho matky? V tom případě byste asi nebyl moc dobrý věřící.

0/0
29.10.2010 5:07

Camino

Wallander jsem videla...

Je znamy fakt, ze hodne casto je dite uneseno a zneuzito, blizkym pribuznym, sousedem a nekdy i vlastnim otce, Nic neni nemozne;-D

0/0
28.10.2010 18:51

stařec bez moře

Je to složité.

Jsou argumenty pro i proti.

0/0
28.10.2010 18:21

sampis

Re: Je to složité.

Obávám se, že není žádný argument pro. Koho, respektive jak by dokázal podobný veřejný seznam ochránit kohokoliv?

0/0
28.10.2010 18:27

starej pardal

Re: Je to složité.

myslim ze je sakra dulezity tyhle veci vedet. az budes mit svoje deti, budes vedet i proc...

0/0
28.10.2010 18:38

sampis

Re: Je to složité.

Znovu a znuvou se ptám. V čem mi tato informace jako může pomoct?

0/0
28.10.2010 18:41

starej pardal

Re: Je to složité.

tri pripady v poslednim pul roce - TRI zmarene unosy. staci?

0/0
28.10.2010 18:44

sampis

Re: Je to složité.

Ne nestačí. K čemu by konkrétně v těchto případech pomohl veřejný seznam?

0/0
28.10.2010 18:48

starej pardal

Re: Je to složité.

stejne jako v tomhle pripade, pomohl by ochranit deti ... oni totiz lidi hned jinak sledujou, co se na ulici deje. mluvim z vlastni zkusenosti. neteoretizuj. mas strach pred lyncem?

0/0
28.10.2010 18:53

sampis

Re: Je to složité.

Ptal jsem se konkrétně. Neodpověděl jsi. Zřejmě to nedokážeš.

0/0
28.10.2010 18:56

mamina2

Re: Je to složité.

Já děti mám a přesto mi je jasné, že seznam může někdy pomoct najít pachatele, ale těžko může ochránit budoucí oběť. Za prvé, zaútočit může člověk, který dosud žádný záznam nemá a za druhé i člověk se záznamem může zaútočit daleko od svého bydliště jako to udělal ten Slovák, který před pár lety zneužil a zabil chlapce.

0/0
29.10.2010 9:24

Camino

Re: Je to složité.

Zadny seznam  nepomuze, zalezi hodne na vychove ditete, nic se nema zamlcovat...tabu nefunguje. Diteti musi byt vysvetleno, proc neni dobre s cizim clovekem (mnohdy jsou i zeny zapojeny v unosech) odchazet, ze pokud se mu nekde zabehl pejsek, ono musi jit domu, pokud rodice vysvetli, ze se dite ma obratit na ucitele se citi nejiste, tady vetsinou jeden z rodicu ke skole prijde, nevidim jit dite mladsi 10 let samo, konec skoly tady je docela seriozni zalezitot. U prechodu stoji nekteri rodicove v oranzovych vestach, zastavi placackou provoz a necha deti prejit.

Nefunguje rodina? Kdyz se sejdou vsichni doma, o cem se mluvi?

0/0
28.10.2010 19:33

Šnajdr

Re: Je to složité.

R^ ano, Camino, souhlas. Je to o výchově.

0/0
29.10.2010 4:27

Haša

Soudce - lynč

Píšete o případu, který se odehrál ve Švédsku. Vaše součastná hostitelská země je lynči daleko proslavenější. Že by za takovými reakcemi stála "větší svoboda" nebo nedůvěra v policejní a soudní systém? Obvykle tuhle štvanici rozpoutávají media. Většina lidí je lehce manipulovatelná. Máme s tím taky svoje zkušenosti. Ale stále jsem doufal, že Češi jsou rozvážnější. Poslední roky už je mi jasné, že nejsou. Stačí jim dát příležitost a mám obavy, že budou přičinlivější než americký proslulý KKK.

Většinou jsou manipulovatelní mladí lidé. Bez zkušeností a toužící po rebelii a revoltě. Což je u mládí přirozené. A pokud to vyhovuje většinové společnost i omluvitelné. Pojem svobody je příliš široce vnímaný. Mezi nám, je velmi relativní.

0/0
28.10.2010 15:47

Haša

Re: Soudce - lynč

Ale zpět k otázce zveřejnění zmiňovaných seznamů:  V případě ohrožení "mláďat" budou daleko neuváženěji reagovat generace, které děti mají. Nemohu se nebát, co by takový seznam s lidmi mohl udělat. Byl bych rád, kdyby mezi námi naprosto anonymně nežili nebezpeční lidé, potencionální zločinci, často i recidividující, ale neudělá možnost je znát, z okolí  krvežíznivé bestie? Nebojím se až tolik o recidivisty, jako o nás, kteří budeme mít tu příležitost soudit bez důkazů? Jste si sami sebou jisti, že kdyby na věc přišlo, v takovém pokušení morálně obstojíte?  Já nevím...

0/0
28.10.2010 15:47

Ježikača

předpokládám,

že nemáte děti. ale jinak bych byla pro, aby se o osobě která ublížila dítěti vědělo, ať už je její sexuální zaměření jaké chce.

0/0
28.10.2010 13:22

koutlosh

Karma

tohle přesně vystihuje podstatu věci. "Lidová spravedlnost" = lynč, čarodějnické procesy a podobně. Nemá v ní úlohu zákon, racionální úvaha, detailní vyšetřování důkazů, je to jen záležitost emocí a horkokrevných reakcí. Nejde o ochranu zločinců, ale o ochranu těch, kdož zločin nespáchali.

0/0
28.10.2010 13:03

killy

Tak vám nevím. Jsem vnitřně rozerván....Ctrl-V

Pedofilie je v odborném pojetí trvalá nebo dlouhodobá náklonnost

či reaktivita s erotickým rozměrem převážně nebo výlučně vůči nedospělým

osobám, chlapcům nebo dívkám. Ve statistickém manuálu DSM je řazena mezi parafilie, MKN ji řadí mezi poruchy sexuální preference, někteří odborníci, např. F. Berlin, ji zároveň označují za SEXUÁLNÍ ORIENTACI. ......tolik Wiki.

Děsím se situace, že "někteří odborníci"  svoje označení prosadí jako vrozenou biologickou příčinu.

Něco podobného se stalo kolem r. 1973.

0/0
28.10.2010 13:01

mamina2

Re: Tak vám nevím. Jsem vnitřně rozerván....Ctrl-V

Upřímně řečeno, mně opravdu připadá pedofilie dost podobná jako homosexualita. Je to prostě jiná preference. Rozdíl je samozřejmě v tom, že láska a sexuální život dvou homosexuálů nikoho nepoškozuje, takže není důvod ji zakazovat. O pedofilii se tohle nedá říct. Dokonce ani tehdy, když nedojde k žádnému násilí.

0/0
29.10.2010 9:28

bětka.báthory

Wallander je mizerný seriál,

nudný, bez humoru, se zápletkami koncipovanými a la thése, každá vyznívá jako agitprop multikulti a eko šílenců hájících nevinné musulmanské přistěhovalce, nevinné napravené pedofily, odsuzující hnusné bílé švédské muže chodící do práce a tím dusící ubohou přírodu a pronásledující neviňátka celý život trpící na sociálních dávkách.

0/0
28.10.2010 12:57

Šnajdr

Re: Wallander je mizerný seriál,

Ale tady přece nejde o seriál. Použil jsem jenom příběh z toho seriálu, protože nádherně ilustruje, jak to dopadá, kdyz občané dělají hon na čarodějnice, soudce lynče atd. Navíc jste mimo s tím seriálem, je to obyčejné krimi, knihy od Henkela Manninga jsou lepší, uznávám, ale jak už jsem řekl, tady vůbec nejde o seriál.

0/0
29.10.2010 4:29

wiki5

Re: Wallander je mizerný seriál,

ted jeste ukazte tu stranu kolika detem to pomohlo, ze se o techto lidech vedelo... a to ani nemusite mit fiktivni material

0/0
29.10.2010 4:44

Šnajdr

Re: Wallander je mizerný seriál,

Ukažte to sám. V Británii je tento seznam jenom pro policii a mají rozhodně lepší výsledky než veřejný seznam v USA. Kolika dětem to pomohlo? Vy jste to nadhodil, tak si to dosaďte sám.

0/0
29.10.2010 5:10

wiki5

Re: Wallander je mizerný seriál,

proc? vy jste nadhodil kritiku tak v ramci objektivity sdelte celou pravdu (alespon seriozni pisatele to delaji)...  ja verim, ze to pomuze, juknu kdo kolem me v okoli bydli a vim na koho si dat pozor, nevim proc bych mel chodit na policii jako v Britanii aby me to rekli stejne (nebo nerekli a tim jen hur)?

0/0
29.10.2010 5:16

petrph

klidně se to tak mohlo stát.

Nebo to bylo spíš akčně prodlouženo, aby bylo víc peněz za scénář a víc času na reklamy.A nebylo nutné do toho cpát staršího bráchu, drogy a podobně, ten kluk moh spadnout do moře a utopit se nešťastnou náhodu.

Opravdu asi není nutné,a by si to šla veřejnost a sousedé "vyřídit" s místním známým pedofilem, pokaždé když se nějaká holka nevrátí včas z rande. To už je, když už to znepokojení rodiče brzy ohlásí, věcí místní policie, která má přístup do registru pachatelů, takže by si mohla místní podezřelé proklepnout tak i tak..

Že je patřičnej rozdíl v tom, jestli to řeší policie, která si dokáže poměrně rychle zjistit alibi podezřelého, zda se léčí, abstinuje, porovnat stopy, a řešení davu, který to z něj příjde akorát vymlátit.. je nabílední..

:-(

0/0
28.10.2010 12:30

starej pardal

dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

ona realita je pomerne jina...

v nasi male visce se uz leta letouci cas od casu potlouka pedofil. ne ze by tady bydlel... on se jenom tak potlouka. obcas si najde nejakou holcicku a obtezuje ji, snazi se ji vtahnout do auta, taha ji do krovi, ap. ZATIM zadnou nezabil. jde si na par mesicu sednout a pak jede nanovo.

ZATLOUKANIM jeho indentity se nedosahne niceho, jenom toho, ze ma lepsi podminky pro svou trestnou cinnost. ROZVIRENIM problemu se dosahlo toho, ze dve-tri deti uz byly pomoci cizich lidi zachraneny, jelikoz lidi vic koukaj, co se deje.

ano, mistni pedofil uz taky dostal po cuni. od otce, co ho pristih, jak tahne jeho dceru do krovi

Rv tyhle KYDY o chudacich pedofilech si nechte pro dusevne zaostale... ;-€

0/0
28.10.2010 12:00

sampis

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

Mno a zkoušeli jste volat už policii, že se tam potlouká a obtěžuje? Vaše historka mi nepřijde moc pravdivá.

0/0
28.10.2010 12:38

starej pardal

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

policie o nem vi. policie ho cas od casu sbali a po dvou-trech mesicich ho musi zase pustit, protoze nikoho nezabil a (zatim) nezmrzacil. policie jezdi kolem skoly kdyz jdou deti do skoly a ze skoly, kdyz je typek na svobode. policie je vic nez frustrovana. policie taky pri kazdym dalsim pripadu zkouma "jestli si to dite nevymyslelo".

KEZ BY TO NEBYLA pravdiva historka. :-/

0/0
28.10.2010 13:48

sampis

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

No a zřejmě prozatím policie nevyšetřila nic.

0/0
28.10.2010 16:20

starej pardal

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

zpravidla vysetri, neb ho na par mesicu zavrou... tim to ale hasne. dokud nekoho neoddela, nikdo na nej nemuze. toz asi tak. 

otazka je, proc cekat na to, az se recidivista rozdovadi natolik, aby mel potrebu nekoho zabit.

otazka je, proc to proboha pred lidma zatloukat, ze nekdo takovej zevluje pred tvym barakem a ceka na tvoje dite. ;-€

0/0
28.10.2010 18:29

petrph

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

ano , souhlasím tohle je problém. Možná řešením by bylo zveřejnit jméno soudce, a rozvířit problém proč ten člověk dostane pokaždé i jen pár měsíců. Jak jsme viděli i v případu Vítkov,t exemplární, mimořádný tresty jsou možné..Takže kdyby mu vpálil třeba 10 nebo 12 let (ano stejná sazba je i jen za pokus), tak by nikdo nemohl říct ani bůůůů;-D

0/0
28.10.2010 12:39

sampis

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

Pár měsíců dostane pravděpodobně proto, že mu nic "nepřišijou"? Neplačte neustále nad nízkými tresty, není to pravda. Ale soud nemůže někoho, kdo kouká po malejch holkách na koupališti odsoudit za vraždu.

0/0
28.10.2010 12:42

petrph

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

Za vraždu ne, ale za znásilnění nebo pohlavní zneužití klidně. A jak ukázal "fígl" s Vítkovem, i pouhý pokus lze kvalifikovat a trestat stejně tvrdě jako dokonaný čin. Čili, stačí mu prokázat že s předpokládaným úmyslem tahal holku do křoví a z kriminálu se nemusí dlouho dostat...Tedy, pokud má soud zájem hájit bezpečnost...

0/0
28.10.2010 12:55

sampis

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

U Vítkova žádný fígl nebyl. Na pokus se pohlíží jako na úspěšný čin a je to tak v pořádku. Zřejmě nebylo dost důkazů pro to, že chtěl holčičku znásilnit. Jen tak mezi námi, jak víte, že tu holčičku tahal do křoví?

0/0
28.10.2010 13:11

petrph

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

tak na to mě nenachytáte, to že jí tahal do křoví píše

starej pardal o pár komentářů vejš. Já to na sebe hodit nenechám ;-D

0/0
28.10.2010 13:27

sampis

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

Omlouvám se, tohle jsem přehlíd ;-))

Ale tohle je možná ten problém. S tím křovím je to jak s yetym. Všichni o tom slyšeli, nikdo s tim nic nedělá, ale důvěryhodní svědci prostě nejsou. Všichni ví, že tahá holčičky do křoví, ale nikdo to neviděl a oběti nejsou. Samozřejmě, je to jen spekulace.

0/0
28.10.2010 14:01

starej pardal

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

zacinas kecat. holcicku videla jeji matka co se nahodou koukla z okna. cirou nahodou je to znama (v dedine se znaji vsichni) ... zenska vyletela ven, typek holcicku nechal, skocil do auta a odjel. auto bylo poznano. nestalo se to koneckoncu v dedine poprve...

stalo se v mem primem sousedstvi. zadny jedna-pani-povidala.

shodou okolnosti podobne kecy jako ty vedl i policista - s tim maly rozdilem, ze ten pochyboval nejen o tom, co videla matka, ale i co rikala holcicka - neb si ten typek tentokrat vytipoval dite postizene, ktere se skoro nemuze branit... lahudka. Rv

0/0
28.10.2010 18:37

sampis

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

Nezdá se, že by tomuto příběhu soud uvěřil. Otázka je proč.

0/0
28.10.2010 18:42

starej pardal

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

proc myslis ze neuveril? na zaklade pravidelnych odsouzeni (byt kratkodobych) myslim ze uveril. otazka je proc to zpochybnujes - chytrej honza nebo jenom provokater? no to je koneckoncu jedno, zejo...

0/0
28.10.2010 18:47

sampis

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

Neuvěřil pokusu o únos, neuvěřil pokusu o znásilnění. Nevím, za co byl dotučný odsouzen a jak zněla žaloba. Ty evidetně taky ne. Takže tvoje pocity jsou irelevantní.

0/0
28.10.2010 18:49

starej pardal

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

moje pocity irelevantni nejsou, jsem svedkem realne situace.

moje zkusenost mi rika jasne ANO - ZVEREJNIT. pomuze to ochrani deti. 

osvedcilo se - skutecne to pomaha.

0/0
28.10.2010 18:55

sampis

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

Jak proboha? Tak že k vám jezdí jistej chlápek, jehož jméno ani neznáš a policajti na něj nemůžou? K čemu bude ten seznam?

0/0
28.10.2010 18:57

starej pardal

Re: dekuju za tuhe pohadku o chudakovi cestnym pedofilovi

protoze jeho trestna cinnost neni zatim natolik zavazna aby to dalo na poctivy nekolikalety trest... protoze ZATIM nikoho nezabil. ovsem nemusime se obavat, ze tyhle veci se vetsine pripadu casem stupnujou. neni otazka ZDA, ale KDY zabije prvni dite.

ja jsem pro OCHRANU DETI - ne pro ochranu pedofilu a clanek jako tenhle to zkresluje a tematizuje to jako nejakou telenovelu. hnus ... Rv

0/0
28.10.2010 13:52



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.