Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Astartoth

tiskaci pismo

Ja bych rekl, ze tiskaci pismo vynalezl Gutenberg a ne kapitalisti Rv

0/0
8.7.2010 15:35

Šnajdr

Re: tiskaci pismo

snad vynalezl tisk a ne tiskací písmo? Díky němu se mohly tisknout knihy, ne?

0/0
8.7.2010 18:52

mff-59

Re: tiskaci pismo

;-D;-D;-D

0/0
9.7.2010 18:05

Deleter

Re: tiskaci pismo

Hmm, a do té doby se tiskacím písmem psalo a proto se jmenuje tiskací, žejo.

0/0
12.7.2010 14:13

Deleter

Téma na příští článek

"Všechno nacistický bylo špatný, že jo? Anebo ne?"

--

P.S. s tím žrádlem si asi děláte legraci. Za stejnou hodnotu dnes koupíte nesrovnatelně kvalitnější potraviny, jo, když kupujete šmejd, co dnes stojí stejně, jako tenkrát, tak to se nedivte.

0/0
8.7.2010 15:30

Šnajdr

Re: Téma na příští článek

Ne, o nacismu bych napsal něco jinýho. Můžu?;-)

0/0
8.7.2010 18:55

SYETEY-KOTZOUR

Re: Téma na příští článek

proč? má na svědomí dokonce méně mrtvých a najde se taky dost kolaborantů, kteří by mohli dosvědčit, že leccos fungovalo a oni se měli lépe?:-P .....no prostě přesně jako Vy v tomto článku o rudejch.

0/0
9.7.2010 9:34

Deleter

Re: Téma na příští článek

Jó panáčku, to tenkrájt nebejvalo tolika aut, žádný tydlety mobily a internety, holky byly hezčí, tráva lepčí voněla, nebe modřejší a vůbec.

0/0
9.7.2010 19:23

kocourek-černý

Vážený autore,

nedělejte z nouze cnosti. A zamyslete se než něco napíšete, tedy je nutné vše domyslet. Ale to bych asi žádal moc?

0/0
8.7.2010 12:57

Lobo se (z)vrací

Studentská pečeť

Mě náhodou chutná pořád. Včetně jejích višňových nebo meruňkových mutací:-P

0/0
8.7.2010 12:33

marlow

Vazne?

Chtel by jste radsi nakupovat v komunisticke samosce nebo dnesnim supermarketu? Dnes jsou k dispozici i velice kvalitni potraviny, muzete si koupit co chcete. Parky z konzervy a jine tutovky z totality dopaly jak dopadly protoze jejich konzumenti meli pocit ze parek je proste parek a pokud jeden reznik ho ma za 50Kc kilo a druhy kilo za 120 tak je zlodej. Kazdy dostane jen to co si zaplati. To ale neni obhajoba dnesnich supermarketu - posledni roky mam cim dal vetsi problem tam vubec neco koupit. Kvalita sortimentu je dost bidna a tak se vracim k mensim, drazzsim ale lepsim obchudkum.

0/0
8.7.2010 12:31

Šnajdr

Re: Vazne?

Ne, nechtěl bych nakupovat v socialistický sámošce, ale chtěl bych vidět v Česku víc kvality. štve mě, že dneska lidi mají na výběr, a stejně většina chce jen to nejlevnější, takže trh jim to nabízí nejvíc.

0/0
8.7.2010 18:54

Deleter

Re: Vazne?

Jo tak to je opravdu místní špecifikům, tyhlety laciný nákupy. Billa ani Lidl si nedovolí takový (censored) vůbec prodávat - v německu pochopitelně.

0/0
9.7.2010 19:24

pavel 99

Re: Vazne?

to je holt atribut svobodného tržního systému. Předpokládá, že svobodní a svéprávní lidé jsou schopni se rozhodovat a nést důsledky vlastního rozhodnutí. Pokud si někdo přeje o korunu levnější "humus", tak mu jej poskytne. Není třeba úředníka, který by rozhodoval za toho jedince, že to je humus a že už to "nesmí".:-(

0/0
12.7.2010 12:29

martin5.3

jediné pozitivní

Jediné pozitivní bylo, že holky chodily více na "ostro" bez podprsenek..., ted každá nosí spodní prádlo, když už je konečně k sehnání pěkné a bez problémů.

0/0
8.7.2010 9:42

SYETEY-KOTZOUR

Re: jediné pozitivní

a ty nejhezčí nám neklátili cizáci, páč se k nám nedostali přes drát moc často....;-D ....jináč nic:-)

0/0
8.7.2010 9:47

martin5.3

Re: jediné pozitivní

;-DR^

Zlatá železná opona.;-)

0/0
8.7.2010 10:00

Šnajdr

Re: jediné pozitivní

no a vám se to prádýlko nelíbí? ;-D

0/0
8.7.2010 18:55

SYETEY-KOTZOUR

směs naivity a hlouposti

....když se k nim přilepí kapka nostalgie z dětství.......už v minulosti umožnila nástup "sociální spravedlnosti". Pár set tisíc perzekuovaných by nám rozhodně nemělo kalit pocit z dobře odvedené čokolády......

....sněte dál o svém mládí/dětství a raději pište o něčem jiném než je politika, člověk by si Vás jinak časem musel přestat vážit.:-P;-D

0/0
8.7.2010 9:31

Šnajdr

Re: směs naivity a hlouposti

ale to nebylo o politice.;-)

0/0
8.7.2010 18:56

papaya.

všechno ne, ale to to podstatné,REŽIM !!

přikláním se k tomu, co tady už někdo zmínil ... že si tu dobu idealizujete, protože jste byl mladší a svět se vám zdál ve všech ohledech hezčí, asi to obecně patří k dětství a mládí, mám to (v něčem...) podobně.... Nezapomínejme ale na to, že komunismus byl jako celek naprosto zrůdný !!  Nostalgický dojem původní receptury studentské pečetě to ospravedlnit nemůže. To, že se vaší rodině a příbuzným nic krutého nestalo ještě neznamená, že bychom měli zapomínat na komunistická zvěrstva páchaná na ostatních rodinách. A v podstatě bezdůvodně, jen kvůli tomu, že byli živnostníci anebo měli jiný politický názor !! Tam se odehrávaly skutečné rodinné tragedie, komunisty dobře utajené před veřejností...A  že byly v tehdejších obchodech s ovocem a zeleninou jen regály s kubánskými pomeranči, plechovkami džusu a kyselého zelí ...to bylo vedlejší, i když nebylo o co stát. Díky, znova nechci !! :-((

0/0
8.7.2010 9:11

Vikina

Re: všechno ne, ale to to podstatné,REŽIM !!

Pájo, něco jiného byla 50. léta, něco jiného pak 60. či 80. léta. To není jen o nějaké nostalgii, stačí se rozhlédnout a konstatovat fakta (Studentská peče je to nejmenší) - neprávní stát, hromady bezdomovců, nezaměstnanost, korupce úděsná, šikana byrokracie, o níž se komunistům mohlo jen zdát, lichvářské banky, pokles životní úrovně u velké skupiny obyvatel. Nikdo neobhajuje komunistický režim, to pouze tenhle svinský zločinecký režim ty komunisty rehabilituje.

0/0
8.7.2010 17:57

Astartoth

parni lokomotiva

Starsi bratr rikal, ze ke konci 80. let stala velka parni lokomotiva na TT kolem 160kc. Dnes se tataz vydrazuje na aukru okolo 1000kc. Nova, byt jineho typu, stoji 4000-5000 ;-(

0/0
8.7.2010 9:07

Martin V

Re: parni lokomotiva

To Vám starší bratr zapomněl říci, že ta lokomotiva se nedala prakticky sehnat.

A taky Vám asi neřekl, že ta co se dned prodává za 4-5tis, je pravděpodobně navíc s digitálním ovládáním regulace výkonu a smeru jízdy ;-)

0/0
8.7.2010 14:00

Astartoth

Re: parni lokomotiva

Velka para, nikoli tendrovka, je za 4-5k v zakladnim provedeni bez dekoderu. Ale ten uz neni tak drahy, je mozne, ze nektery prodejce jej do te ceny vmestna.

0/0
8.7.2010 15:00

kaktusak

Všechno bylo špatné pro vykořisťovatele,

žijící z práce ostatních. Pro zloděje a podvodníky. Ti měli tehdy opravdu těžký život, zatímco dneska v podstatě vládnou.

0/0
7.7.2010 23:28

Martin V

Re: Všechno bylo špatné pro vykořisťovatele,

Tak to se divím, já makal v továrně a tak jako místní předseda komunistické strany, sem se vůbec neměl a ani nikdo z celé dílny... a to jsem ho na dílně viděl jednou a na práci nikdy nebyl.:-/

0/0
8.7.2010 8:17

papaya.

Re: Všechno bylo špatné pro vykořisťovatele,

ještě přidej vrahy z volstrýtu, soudruhu ..Rv;-€

0/0
8.7.2010 9:12

Astartoth

Re: Všechno bylo špatné pro vykořisťovatele,

Ti se tenkrat drzeli hruzou zkratka, kdyz se utrhli ze retezu, drave, dynamicky a progresivne prosustrovali biliony a zpusobili krizi.

0/0
8.7.2010 9:24

Martin V

Re: Všechno bylo špatné pro vykořisťovatele,

A že jim to k té krizi trvalo tak dlouho a navíc to spustili v USA, kde pokud vím ten skvělý komunistický režim nikdy nebyl...

0/0
8.7.2010 13:57

snegon

Re: Všechno bylo špatné pro vykořisťovatele,

Už delší dobu si to také myslím. Proč se dneska rozpadá sociální systém na západě? Nemusí se bát konkurence.

0/0
8.7.2010 15:29

pavel 99

Re: Všechno bylo špatné pro vykořisťovatele,

to jako "socialismus" byl obávaná konkurence systému na západě?;-D

0/0
12.7.2010 12:32

Královna Medvědice LXXXVIII

souhlas

jen k tomu jídlu. Maso ve většině restaurací bylo většinou pěkně prorostlé, zkrátka hnusné. Holt není nad steak ze svíčkové;-)

Zrovnatak jogurty- tuhá konzistence, na výběr dva druhy. Bílý a s marmeládou. Dneska bych to fakt nejedla. Activia je activia.

Na druhou stranu jsem ale přesvědčena, že by se spektrum výrobků rozšířilo, i kdyby komunismus zůstal.

0/0
7.7.2010 22:15

strycek-Joe Ltd.

Re: souhlas

s tím jogurtem to není přesné. Activia je docela humus

0/0
7.7.2010 22:19

Královna Medvědice LXXXVIII

Re: souhlas

No, mně chutná. A komu ne má na výběr např hollandii a x dalších jogurtů dle gusta (a peněženky)

0/0
7.7.2010 22:23

Šnajdr

Re: souhlas

ty dva jogurty si pamatuji. Jeden bílej a druhej bílej s jakousi červenou zavařeninou dole. Ale já jogurty nikdy neměl rád, nejedl jsem je.;-)

0/0
8.7.2010 0:52

Vikina

Re: souhlas

náhodou, ty jogurty byly fajn, kde se na ně hrabou ty dnešní blééé :-/. Stály 1,10 event. 1,30 Kč, k tomu dva rohlíci a člověk bohatě posnídal.

0/0
8.7.2010 2:28

kaktusak

Re: souhlas

To chtělo do špatných restaurací jednoduše nechodit. Každý si mohl svobodně vybrat. 

0/0
7.7.2010 23:29

Královna Medvědice LXXXVIII

Re: souhlas

No, zas tak moc na výběr nebylo. a do interkontinentálu to mám trochu z ruky. No našly se i světlé vyjímky. ale ty restaurace byly dost na jedno brdo.

0/0
8.7.2010 0:00

Martin V

Re: souhlas

To dneska nemůžete?

0/0
8.7.2010 8:20

papaya.

Re: souhlas

;-D má to od doktora zakázaný !

0/0
8.7.2010 9:14

Astartoth

Re: souhlas

Activia jsou jakesi splasky po vymyvani jogurtovych kadi, nejakeho genia to napadlo prodavat hejlum a rejzovat ;-D Za totace by podvodnika hnali a activii nalili prasatum.

0/0
8.7.2010 9:05

strycek-Joe Ltd.

Socialismus dokázal udržet cca 35 let vyrovnaný rozpočet

bez dluhů - to se současnému režimu během 20ti let nepodařilo, proto se domnívám, že dříve nebo později zkrachuje.

0/0
7.7.2010 21:51

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Socialismus dokázal udržet cca 35 let vyrovnaný rozpočet

hahaha.. a co skryte zadluzovani? (kaslalo se na udrzbu a investice do vyroby, infrastruktury). A taky to, ze v ramci RVHP byl zajisteny odbyt, bez ohledu na to, jake zmetky se produkovaly.... a nebo naopak dobre veci, ktere by na zapade platili vic. Pripadne se inovace zabila nejakou ideovou blbosti nebo proste neschopnosti pruzneji reagovat (treba Skoda Ferrat... a nebo potlaceni pocitacoveho rozvoje u nas diky prohlaseni nektereho vysokeho stranickeho predstavitele "Nebudeme plytvat sily na vyrobu polovodicu, pockame si az budopu celovodice")

0/0
7.7.2010 23:51

Astartoth

Re: Socialismus dokázal udržet cca 35 let vyrovnaný rozpočet

A jak vypadaji "investice" v podani kapitalismu? Unikatni industrialni pamatky, ktere za totace slouzily svemu ucelu byly bezohledne zboreny! Libensky mrakodrap, Vysocanske CKD, Waltrovka, brzy Odkolek - vse je destruovano a niceno! Take Liberecka jatka, Klatovska secesni tovarna a dalsi a dalsi! To je ten kapitalismus - boricstvi a niceni!

0/0
8.7.2010 9:01

martin5.3

Re: Socialismus dokázal udržet cca 35 let vyrovnaný rozpočet

Já měl pocit, že ČKD průběžně likvidoval už socialiasmus..., byl sem tam někdy v 88 a vypadalo to tam jak těsně po druhé světové, i podle štítků na 90procent strojů a přístrojů.

0/0
8.7.2010 9:44

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Socialismus dokázal udržet cca 35 let vyrovnaný rozpočet

I to je soucasti evoluce - stare mizi a uvolnuje misto novemu. Stejne jako je dneska bezne povolani ridice, ale uz neni koci, jako se na bezne sviceni kupuji zarovky (vlastne  -diky EU uz zas ne) a ne svicky. Ze neco skvele slouzilo urcitou dobu neznamena, ze to bude slouzit na veky veku - casem se to stane zastarale, neefektivni, udrzba bude drazsi, nez prinosy....

A kapitalismus u nas dopravdy snad nikdy nebyl (nepocitam 1. republiku) - lidi jsou porad prilis socialisticky, jen po 89 udelali trosku ustupek, ze vznikli zivnostnici a uvolnilo se podnikani. Ale spousta socialistickych vydobytku a socialisticke zavisti zustala, ted s rudou EU to bude uz zas jen horsi.

0/0
8.7.2010 9:54

Astartoth

Re: Socialismus dokázal udržet cca 35 let vyrovnaný rozpočet

A jak vypada to "nove"? Ohavne unifikovane bytovky pro husakovy hypotecniky Rv

Ostatne s nazorem, ze se ma stare nicit pro nove by se mohly nicit i stredoveka centra mest :-P

0/0
8.7.2010 10:00

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Socialismus dokázal udržet cca 35 let vyrovnaný rozpočet

Hnusne baraky spadnou taky casem do propadliste dejin... jen komunisticke panelaky zustanou navzdy, dokud se nerozpadnou.

No, taky, kdyz si to uvedomite, tak prave zustaly zachovany centra - veci, co byly i tehdy vyjimecne. Takove veci se budou zachovavat i dal. Ale to bezne, obycejne, se proste meni. nebo byste jeste rad bydlel v jeskyni, bez ohne?

0/0
8.7.2010 10:21

Astartoth

Re: Socialismus dokázal udržet cca 35 let vyrovnaný rozpočet

Developery znicene industrialni pamatky za ucelem vyzisku pozemku na nakupni centra nebyly zadne hnusne baraky, doporucuji googlit "co jsme si zborili" :-P;-(

0/0
8.7.2010 12:53





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.